Hoe begin je aan een nieuwe website
Om de drie tot vijf jaar is het gewoonlijk om je website een opfrisbeurt te geven. De techniek aan de achterkant is en blijft onderhevig aan veranderingen en na verloop van tijd ben je echt toe aan een grondige renovatie.
In de tussen liggende tijd is het handig om je website up-to-date te houden. Niet alleen technisch waarbij je alle core-files, plugins en databases onderhoud en/of op schoont. Ook kan het zomaar zijn dat je inmiddels andere producten en diensten wil aanbieden en daarmee geheel nieuwe klanten. Ook dat moet op je website komen te staan. Hoe pak je dat dan aan?
Doelstelling
Allereerst is het enorm belangrijk dat je de (eigen) bedrijfsdoelstelling kent en opschrijft evenals de doelstelling van je website.
Mijn bedrijfsdoelstelling is voor dit jaar bijvoorbeeld; 2x de omzet behalen ten opzichte van vorig jaar door het uitzetten van nieuwe diensten.
Mijn doelstelling voor de website kan dan zijn: mijn website informeert de bezoeker over mijn nieuwe dienstverlening. De uitgebreide dienstverlening en diverse expertises zijn overzichtelijk geordend. Per expertise staat een klantcase om inzichtelijk te maken wat het werk precies inhoudt. Je kan direct contact opnemen met de verantwoordelijke adviseur.
Zo. Dat is iets heel anders natuurlijk. En een prachtig begin. Maar dan begint het pas.
Want wie is die nieuwe klant en welke nieuwe dienstverlening ga je inzetten?
Daar kom je oa achter door marktonderzoek. Dan kan op verschillende manieren (contextuele interviews, focusgroepen, surveys en individuele interviews). Bekijk dan aan de hand van het marktonderzoek welke functies de site moeten bevatten zodat jij als eigenaar maar ook de gebruiker (nieuwe klant) zijn doel bereikt.
Aan de hand van het marktonderzoek kan je ook je meest geprefereerde klant ‘samenstellen’, een zogenaamd persona. Beschrijf vervolgens user scenario’s aan de hand van de persona’s. In een scenario wordt, vanuit het perspectief van de persona, in detail omschreven hoe deze handelt. Maar denk ook aan de emotie; met welk gevoel komt de gebruiker bij jouw product en met welk gevoel gaat hij weg? Coolblue is daar een mooi voorbeeld van. Als je iets bij hen op de website heb besteld, krijg je dat super leuke filmpje van ‘beginbaas’ Pieter te zien, wie kent hem niet?
Doelstelling behalen
Natuurlijk is het eenvoudig om even snel een pagina aan te maken en daarop de nieuwe dienst te zetten maar ga je daarmee je doelstelling behalen?
Wil je hier meer over weten, neem dan contact met mij op.
Ik wil ook YES! Online
WordPress
WordPress is een open-source systeem. Om een geheel eigen website te maken voeg ik functionaliteiten voor je toe. Ik maak gebruik van de thema’s Divi en Avada. Mooie thema’s waarmee je unieke websites mee kunt maken. Jij bent toch ook uniek?
Vrijheid
Bij YES! Online zit je nergens aan vast. Als je nog geen host heb, adviseer ik er één. Een thema wordt speciaal voor jou gekocht. Als je wilt dan kan jij je website zelf onderhouden. Een website van YES! Online betekend immers ‘vrijheid = blijheid’
Voor wie
Of je nu een kapper bent, fotograaf, fysiotherapeut, styliste, advocaat, architect of verpleegkundige werkend in de thuiszorg, om te groeien is een website nodig. Ik zorg er graag voor dat jij YES! online komt met een website waar jij verder mee kunt!
YES! Online
Gevestigd in Almere
Via Zoom/Teams werkzaam in Nederland
T: 06-24882092
juliette @ yesonline.nl